Alla inlägg under juni 2009

Av Eva - 21 juni 2009 20:50

Ja så var midsommaren över. Då går vi mot mörkare tider och innan man vet ordet av är det jul.

Man kan ju inte annat än skryta över en sån redig hund som Disco. Han har jäklar inte fått lära sig mycket, men han är kanonsäker på inkallning. Kommer som skjuten ur en kanon även om han har fått nys på något. En fågel eller kanin eller nåt som han har börjat springa efter, han  tvärstannar så fort jag kallar. Kolla på bilden härunder, där har jag precis stoppat han från att jaga efter kaninen son syns, han står kvar så att jag kan ta fram kemran och trycka av också. KOLLA den andra bilden då, den med den blå. är han söt eller har jag fel. Jag är helsåld och jag är inte så förtjust i den färgen annars men fyyyy så fin jag tycker att han är.


Av Eva - 9 juni 2009 20:45

Tro det eller ej, men nu ska jag uppdatera lite. Det har hänt lite sen sist.

Lilla Dusty fick flytta till pappa Kato hos Pasi med flock på Svansbodens kennel i Värmland. Hon trivs lika bra som Kato. Det är så himla skönt att veta att dom har det bra. Han kommer att ha hur många hundar som helst till slut. Vi ska ju para Tistel nästa löp, hahahah då placerar vi alla utom den Inger ska ha där. Som du ser Pasi så sätt fart och bygga till lite.

Camillas Lisa finns inte med oss längre, hon blev knappt 9 år. det är en  verklig förlust. Snällare och goare hund finns inte. Hon var katos absoluta idol.

På tal om Kato. Han blev pappa till 4 valpar på Frideborgs kennel Jag tror det var 3 trfärgade blandade kön och en liten blå tik. Han är duktig han. Jag tror nästan att det är 2 kullar till på g inom kort.

Lille Disco är lika go och kul som alltid. Full av loppor precis som hans far var i den åldern. Jag har försökt fota men han är inte stilla så länge att det funkar.

Vad tror ni man har gjort för att få en sådan konstig hund med 2 huvud? Är det en ny ras eller?


Ovido - Quiz & Flashcards